Friday, July 29, 2011

ספארי צלילות - היום הראשון


תידרוך בוקר וחלוקה לשתי קבוצות באופן שרירותי. אלון, ורוניק ואני בקבוצה של גיא.

צלילה ראשונה: צלילת רענון - Temple Reef. הראות לא משהו. מבצעים תרגילים בסיסיים ויוצאים לסיבוב בריף נחמד אך לא מרשים. בסופו מספר סלעים נחמדים. בשלב מסויים נגמר אוויר לחלק מחברי הקבוצה, ואחרי בקשה של ורוניק, שלושתינו (אלון היא ואני) ממשיכים לשוטט עוד מספר דקות.

צלילה שנייה: Dunraven. ספינה טבועה השוכבת הפוכה כאשר הירכתיים בעומק של כ30 מטר. המעבר בתוך חלל הספינה מזכיר מערה. בגלל שיקולי אוויר של חלק מחברי הקבוצה אנחנו נפרדים מהספינה די מהר ועולים תוך שחייה לצד הריף.







ארוחת צהריים, ולקינוח חציית המפרץ לכיוון גובל. למי שלא מכיר, זה הקטע שיכול להיות בעיתי בספארי זה בגלל שהגלים מצפון ובניצב לכיוון ההתקדמות. אני הולך לישון על הסיפון המוצל (הבינוני). מתעורר לגלות שמספר אנשים סובלים ממחלת ים קשה. אני עובר לחרטום לשבת עם מספר בריאים ולהנות מהרוח.

אנחנו מגיעים לשאב אבו נחאס וחונים בלגונה יפיפיה.  

לאחר התיעצות של גיא ויאסר, הקבוצות מאורגנות מחדש. אלון, ורוניק, גד, דנה ואני עם גיא והצעירים עם יאסר. 

צלילה שלישית: ה Gianis D. ספינת מסע גדולה שהתרסקה על הריף. כמו פעם קודמת שהייתי פה, שעת אחר צהריים מאוחרת.

 הקבוצה של יאסר יוצאת בזודיאק ראשונה, ואחרי כן הוא חוזר לאסוף אותנו. מתגלגלים למים מעל ירכתי הספינה (הגשר). זרם חלש, והרבה דגה. מציצים מחלון עליון ורואים המוני דגיגים בתוך חלל הספינה. מסביבנו להקה של פלאטס (Batfish) שמלווים אותנו.



אלון ואני עוקבים אחרי גד ודנה, אך אחרי שתי דקות מסתבר שהם איבדו את גיא. אנחנו חוזרים לכיוון הירכתיים ופוגשים את יאסר וקבוצתו יוצאים מהגשר. אחרי מספר דקות מופיעים גיא וורוניק שהיו בתוך הספינה ואנחנו מבצעים חדירה זריזה לספינה, אך לא מגיעים לחדר המנועים הזכור לטובה מפעם קודמת. הרגשת פיספוס מסוימת.










השמש שוקעת, ואנחנו רואים ספינת דייגים מקומית בלגונה.



צלילה רביעית: צלילת לילה בקבוצות קטנות בלגונה של שאב אבו נחאס. לרוב הצעירים זו צלילת לילה ראשונה. צלילה נחמדה עם שלל יצורי לילה (שתי חשופיות משושים גדולה, חבצלות, דגים ישנים וכו).









מספר אנשים ישנים על הסיפון העליון. אני מחליט לחזור על מנהגי בעבר ולישון על הסיפון הקידמי היותר חשוך. סמח, איש הזודיאק, מזהיר מרוח חזקה. אני מחליט להסתכן. אכן חשוב ומראה יפה של שמי הלילה. אבל, אחרי מאבק של כמה שעות עם הרוח על השמיכה, אני נסוג לתאי להמשך שנת הלילה.

No comments: